2840 Oroszlány, Kossuth Lajos út 2. Tel/Fax: +36-34 361-291
K R É T A kapcsolattartó:
Horváthné Schein Éva ig.h.
+36-34 361-291
8:00 - 16:00
kozepiskola.oroszlany@gmail.com
Iskolánk Oroszlány Város
Önkormányzata
2012. február 28-i
döntése értelmében a
HAMVAS BÉLA GIMNÁZIUM
ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA
nevet viseli
2012. szeptember 1-jétől.
(Hamvas Béla életrajza)
Köztudott, hogy a reál tantárgyakat nehezebbnek tartják a diákok, mint a humán tárgyakat. Gimnáziumunk tanárai ösztönzésképpen pályázatot hirdetettek az iskola 9-11. évfolyamos tanulóinak a 2016/2017-es tanévre. A kiírásban az állt, hogy ha a diák év végi bizonyítványban természettudományi tárgyakból csupán egy négyes érdemjegy lesz, a többi pedig ötös, akkor a tanuló jutalomkiránduláson vehet részt, melyet az Oroszlány Középiskoláiért Alapítvány támogat.
Idén immár másodszor fogtunk össze a környei Kisfaludy Mihály Általános Iskolával, hogy a gyaloglás világnapján együtt tegyünk meg egy közel 10 km-es túrautat Környe és Kecskéd között.
A 9.b osztály gólyaavatója
Fekete. Ezzel a színnel tudnám jellemezni az eseményt. Mindkét osztály fekete ruhákban pompázott. Mikor beértünk a gimibe, szinte azonnal kezdetét vette a gólyabál. A bevonuló produkciónk szerintem egész jól sikerült. Jobbat is összehozhattunk volna, mégis azt mondom, ez így volt jó. Biztosan lesz még alkalmunk többet megmutatni magunkból! Egyébként a „We will we will rock you”-ra táncoltunk.
A bevonulások után megkezdődött a vetélkedő. Őszintén szólva nem tudom, hány feladatban voltunk mi a jobbak, de bátran állítom társaim nevében is, hogy nekünk egyáltalán nem a győzelem volt a fontos. A vetélkedőt ugyan a másik osztály nyerte meg, de nem voltunk nagyon elkeseredve, mert „brutálisan” jól éreztük magunkat. Az osztály nagy részének leginkább a „lufi kipukkasztós” feladat nyerte el tetszését. Rengeteget nevettünk, miközben a fiúk próbálták 'kinyírni' a lufikat. Az egész olyan viccesen jött ki. A büntető feladatokat mindannyian vigyorogva néztük végig. Azért valljuk be, igen jól just dance-eltek a „szabályszegők”! Az utolsó fél órát karaoke-val töltöttük. Majdnem mindenki teli torokból üvöltözte a régebbi dalokat. Persze nem hagyhatom szó nélkül személyes kedvenc „részemet” az estéről: az esküt. Iszonyatosan tetszett az a kis szöveg, persze volt olyan parancs is, ami ellen tiltakoztam. A Gólyabál a torták felvágásával zárult. Nagyon finom tortát kaptunk, amit jóízűen elfogyasztottunk.
Összességében nagyon jól szórakoztunk az avatón, nagyon jól megszervezett este volt.
Dósa Dzsesszika
9.b
A 2005-ben létrejött cserediák-program keretében immár 10. alkalommal látogattak el
hozzánk a heinsbergi gimnázium tanulói. Ezalkalommal 10 diák és két kísérőjük Dr. Gerhard
Reckendorf és Susanna Schael töltöttek el Oroszlányon egy hetet, szeptember 13. és 20.
között. Magyar részről Bán Ildikó és Nyerges-Wohl Gyöngyi tartják a kapcsolatot a német
féllel és szervezik a magyarországi programokat.
Ismét Tarjánban „gólyatáboroztak” a gimnáziumot most kezdő kilencedik évfolyamosok.
Egy nappal az iskolakezdés után, szeptember 2-án, szombaton lelkes szülői segédlettel indult el a két osztály és osztályfőnöke (9.a Ürmös Terézia Klára; 9.b Pózner Gábor) a gimnázium elől Tarjánba a Tarjáni Nemzetiségi Ifjúsági Táborba.
A Kertvárosi Általános Iskola Kölcsey Ferenc Általános Iskolája által meghirdetett megyei rajzversenyen
Király Viktória Mónika I.
Hárs Zsófia és Drábóczi Csenge Éva megosztott II. helyezést ért el.
Kedves Diákok!
A Cuha – patak túra 2017. szeptember 19-én (kedden) lesz. Résztvevők a német cserediák program tanulói és a korábban jelentkezők. A túrához mindenképpen a következőkre számítva készülj:
2017. február 20-án, hétfőn a megyei önkormányzat által szervezett „Megismerem-Megszeretem-Megőrzöm” nevű vetélkedőn való részvételünkért részt vehettünk egy Parlamenti látogatáson.
Bővebben...Oroszlány város Borbála telepén avatták fel Szent Borbála szobrát, melynek alkotója iskolánk tanára, Pózner Gábor tanár úr, szobrászművész.
A biológia az egyik legkomplexebb ismereteket követelő tantárgy, mely a kémiát, fizikát és a földrajzot is felhasználva ismerteti és formálja az élővilágról és az emberről kialakított tudásunkat. Ez alapként szolgál a diákok számára a későbbi életükben, hiszen a természetről és a környezetről alkotott képük határozza meg a jövő kérdéseire adott válaszukat.
Hogy miért érezzük fontosnak a természettudományi labor létrehozását a biológia szempontjából?
- A diákok tapasztalati úton szerzett tudásuk mélyebben rögzül, mintha csak szóbeli közléssel adjuk át a tudást számukra.
- A több érzékszerven át történő ismeretanyag közlése és feldolgozása alaposabb tudást ad.
- Az egyes anyagrészek feldolgozásakor játékos formában élvezhetőbbé válik az óra és a diákok hozzáállását is formálja.
- A digitális technikák itt is alkalmazhatóak, hiszen a bemutatott kisérletek eredményeinek feldolgozásakor a diák egy újabb érzékszervi megerősítést kap. A vizuális közlés révén jobban rögzül a kép az emlékezetében.
- Az interaktív tábla egy újabb lehetőséget kínál, a diákok saját digitális kultúráját is fejleszti, a kiértékeléseknél, az eredmények feldolgozásakor és annak bemutatásakor.
- A saját maguk által végzett munka, segíti a komplex, tudományos gondolkodás elsajátításában.
- Logikai készségeit fejleszti, miközben az egyes feladatokat önállóan vagy csoportban végzi.
- Segíti a diákokat kiteljesedni egy csoport tagjaként, a „hasznos és elismert” munkája révén.
- Az önálló munkavégzés által rálát a biológiai szintekre és azokból analizálva vagy szintetizálva egy nagyobb összefüggésbe helyezni az adott tananyagot.
- A tudásanyag laborgyakorlatok általi közvetítésével, élményekkel, gyakorlati tapasztalásokkal és digitális eszközök célirányos felhasználásával egy tudatosan élő és gondolkodó nemzedéket tudunk elindítani az élet útján.
A Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság
(a továbbiakban: KNYKK Zrt.) tájékoztatása szerint Komárom-Esztergom Megye több településén a megállóhelyek neve módosult.
A megállóhelyek nevének változása szükségessé teszi a tanuló bérletek vonatkozásában a kilométer viszonylatigazolások cseréjét, tehát ha a csatolt melléklet szerinti táblanevek valamelyike szerepel a viszonylatigazolásban, akkor azt cserélni kell. Az igazolásokat a KNYKK Zrt. bérletpénztáraiban lehet cseréltetni 100 Ft-ért. A cseréhez a diákigazolvány, valamint a lakóhely és a képzés helyének igazolására van szükség.
Iskolánkban a téli szünet december 19-től 2017. január 02-ig tart.
Első tanítás nap: 2017. január 03-a ( kedd ).
A titkárság és a vezetőség ügyeleti napot tart:
december 21-én és december 28-án 8.00 – 12.00 óráig.